ПРОИЗХОД НА ЧОВЕКА

20 Май 2009 / 18:57  |  Автор: kjelqzkov  | Категория: Наука , Технологии , Медии  | Рубрики: ЕВОЛЮЦИЯ ИЛИ СЪТВОРЕНИЕ
Биологичната еволюция на човека е любима тема не само в образователната система. Тя се предлага под различни форми както в масмедиите, така и в широко предлаганата на книжния пазар научнофантастична и общопопулярна литература. Всеки от нас е виждал рисунки на космати маймуноподобни човеци, насядали край огъня в пещерата. Еволюционната реконструкция на човека, която може да се види в музеите, пресата и учебниците по биология, е доста атрактивна и впечатляваща. Тя бързо завладява въображението на наблюдаващия и не оставя място за съмнение относно нейната научна стойност.

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Ето как учебниците по биология представят еволюционното учение относно биологичната еволюция на човека:

- Приматите (най-висшите бозайници) са възникнали преди 65 милиона години

- Най-старата маймуна (парапитек) се появява преди 28 милиона години

- Предшествениците на човекоподобните маймуни (плиопитек и дриопитек) – преди 20 милиона години

- Рамапитекът се появява преди 14 милиона години

- Австралопитек (маймуночовек), живял преди 3,2 милиона години

- Хомо хабилис, появил се преди 1,8 милиона години

- Хомо еректус, живял преди 800 000 години

- Неандерталският човек, появил се преди 300 000 години

- Хомо сапиенс (разумният човек), появил се преди 150 000 години

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Тази еволюционна последователност показва значителни отклонения в различните учебни пособия и научно-популярни книги. Тези отклонения варират от порядъка на стотици хиляди до милиони години, което за еволюционната теория е нещо дребно и незначително. По-важно е обаче откъде идват тези различия? Обяснението трябва да се търси в негодността на палеонтологичните методи (вкаменелостите и радиоизотопното разпадане) за определяне възрастта на намерените находки. Това е и причината, поради която през последните години видовата принадлежност на добилите популярност находки от т.нар. „хоминиди“ е поставена под съмнение както от учени-палеонтолози, така и от мнозина еволюционисти-антрополози.

Ние ще споменем съвременните схващания относно видовата принадлежност на някои от най-често тиражираните „хоминиди“:

Австралопитек: Открити са голям брой различни вкаменелости. Смятало се е, че е прародител на човека, живял преди 2-3 милиона години в Африка. Множеството изследвания днес показват, че това е изчезнал вид маймуна, нямащ родствена връзка с човека.

Дълги и драматични са дискусиите в литературата относно автентичността и научната стойност на различни вкаменелости, отнасящи се към групата на т.нар. „предисторически човек“ (Pitencathropus erectus). Ще споменем някои от тях (18,25):

- Човекът от Ява – днес е установено, че намерените вкаменелости принадлежат към два вида: черепът е на маймуната гибон, а бедрената кост е от съвременен човек.

- Кенийският човек – оказа се, че е съвременен човек.

- Пекинският човек – вдигна се голям шум около находката, но наскоро се установи, че е фалшификат. Вкаменелостите набързо изчезнаха.

- Пилтдаунският човек – оказа се, че е добре обмислена измама. Вече напълно забравен.

- Откритият в САЩ зъб, приписван на т.нар. Hisperopithecus – оказа се, че е част от отдавна изчезнал вид дива свиня.

Предполагаше се, че намереният през лятото на 2002 г. в Южните Родопи на България череп има особено важна стойност в еволюционната верига на съвременния човек. Вестниците публикуваха тази „сензационна новина“ на първите си страници. Наскоро анатоми от Лесотехническия университет в София установиха, че това е череп на говедо (!) Сензационната новина се забрави много бързо... Така масмедиите често манипулират и формират общественото мнение.(!!!!!)

- От групата на еволюиралия през последните 150 000 години съвременен човек най-популярни са находките на неандерталски и кроманьонски човеци. Днес специализираната литература изобилства с публикации, определящи неандерталеца като истински човек, различен от съвременния толкова, колкото се различават една от друга днешните раси. Една от характерните му особености е големината на мозъка – 1600 куб. см, т.е. с 200 куб. см по-голям от средния размер на днешния човек. Този факт поставя еволюционната теория в затруднение по въпроса за произхода на интелигентността: дали последната е плод на еволюционно развитие, или е в зависимост от големината на мозъка или пък има друг произход?

Ако към тези данни се добави и изключително интересният факт, че процентно към общото тегло най-голям е мозъкът при мишката (6,6%), а при човека е 2 до 2,5% от общото тегло, ще разберем, че човешкият мозък притежава качествени стойности, каквито няма никой друг биологичен вид.

Ще цитираме част от статия в списание Science News (102,18, 1972,324):

„Миналата година Лийки и сътр. намериха три челюсти, кости от крака и повече от 400 изработени от човек каменни оръдия на труда.Тези находки бяха приписани на вида Хомо и възрастта им бе определена на 2 милиона години...Мозъчната кухина е твърде подобна на тази на съвременния човек...За наша изненада вкаменелостите показват, че характерното за човека ходене на два крака се е развило най-малко преди 2,5 милиона години“

Логичният извод от тази публикация е, че съвременният човек е живял преди неандерталеца и „хомо еректус“, т.е. епохата на т.нар. плиоцен. Естествено това елиминира преките еволюционни прародители на човека. Впрочем в тази сфера литературата изобилства с противоречия и куриози, граничещи понякога с научната фантастика.

В специализираната палеонтологична литература преобладава становището, че досега не са намерени доказателства от вкаменелости, представляващи преходни форми между маймуна и човек. В подкрепа е и фактът, че между маймуна и човек съществува непреодолима генетична бариера, както впрочем и между всички останали биологични видове. Човекът винаги е бил човек и маймуната винаги е била маймуна. Няма обективни доказателства за еволюцията на човека от маймуната или от някой друг животински прародител.

Днес на много места в света (Южна Америка, Югоизточна Азия, Африка, Австралия, Нова Зеландия и т.н.) живеят диви племена. Техният начин на живот наподобява в много отношения описания в учебниците начин на живот на т.нар. „пещерен човек“. Но днес никой не счита тези диви племена за по-нисш стадий от развитието на човека или за по-малоценна човешка раса. Единственото обяснение е, че в резултат на изолация, недохранване, невежество и мутации тези племена са деградирали в интелектуално, социално, техническо и анатомично отношение, което е довело до израждане и постепенно изчезване на някои от тях. Днешните диви племена не се разглеждат като същества, достигнали определен етап в еволюцията на Homo sapiens, а тъкмо обратното — стигнали са определен етап в деградацията (инволюцията) на човешкия вид. И с основание мнозина учени палеонтолози си поставят въпроса: дали и някои от вкаменелостите нямат такъв произход?

Източник:

КОМЕНТАРИ
Анонимен    18 Февруари 2010 / 19:25

proizhod na 4oveka
tova koeto ste napisali ne mi pomogna osobeno. utre trqbva da dam eseto si a nqmam takova
Анонимен    13 Май 2010 / 11:00

trqbva da ima pove4e takiva saitove
Анонимен    20 Ноември 2010 / 04:43

Statiata e super
Анонимен    19 Май 2011 / 23:43

АТЕИСТ!
Добре искам да призова всички противници на теорията на еволюцията да ми отговорят на няколко прости въпроса ако ми дадете някакъв логичен отговор аз обещавам да млъкна по въпросите на еволюцията и да спра да натрапвам еволюционния си мироглед на просвеъените религиозни души.
1)Защо след детайлни изследвания на човешката днк беше установено че има повече от 90%идентичност на човешката днк с днк на човекоподобните примати.
2)Защо хората имаме закърняла упана кост?Защо понякога се раждат хора с упашки.Рядка аномалия но се случва ?Защо се раждат хора със свръх укосмяване дори по лицето и ръцете(козина)?
3)Защо по време на определени етапи на бременността човешкият зародиш показва удивително сходство с зародишите на повечето бозайници?На какво се дължи това сходство ако не споделяме общо генитично наследство и произход?
4)Защо въпреки че човехкият мозък е уникален в сложнитегорните си слоеве е идентичен с мозъкът на животните в по простите си долни слоеве?Защо ако анализираме анатомията на главният мозък (разделим го на слоеве)изглежда така сякаш природата първо е направила някакъв много примитивен вариант на мозъка и след това го еДОРАЗВИЛА правейки го все по сложен в всеки следващ слой?
5)Защо считате че обяснението че свръх естествено съществое създалп човека от кал с помоща на свръх естествени сили(магия)в противовес на физичните закони и логиката е по достоверно от една доказала се свремето научна теория?
6)Защо си мислите че различни видове хора не са съществували съвместно?Тигрите и лъвовете съществуват едновременмо и са различни видове ,но и двата вида принадлежът към семейство котки.Нищо чудно накрая да се окаже че неандерталеца и съвременния човек ги е имало по едно и също време но просто според законите на естественият подбор е уцелял по добрият,тоест хомо сапиенс.
Защо си мислите че животът не може да евъзникнал случайно?Това че нещо е малко вероятно не го прави невъзмоцно.Ако вие започнете да тракате произволно по клавишите на компютъра след милион години бихте могли инцидентно да напишете роман въпреки че става въпрос за произволно натискане на бутони безцелно.Слабо вероятно е това да се случи ,но все пак има вероятност.Не че според теорията на еволюцията сме възникнали случайно ,но и тази вероятност не трябва да се игнорира.
7)Защо си мислите че да сме произлезли от примати е по отващаващо от идеята че Ной,жена му синовете му и техните жени са заселили отново земята с ИНСЦЕСТ след потопа?
8)Между впрочим ако само семейството на Ной е уцеляло в потопа от къде са се взели различните раси?Малко ми е трудно да си представя че единия син на Ной е бил бял,вторият чернокож а третият азиатец?
8)От каква точно раса е бил праотецът Адам?Ако бог гое създал по свой образ иподобие как е изглеждал бог.Бял ли е бил ,черниокож или азиатец?
9)Ако Ева е била създадена от реброто на адам ,тоест от клетки съдържащи неговото днк,не е ли тяхната връзка своеобразен инсцест?Всъщност ,защо бог минава през процедурата с реброто за да създаде Ева вместо да се довери на изпипаният и проверен метод на създаване на човек от кал както е сторил с Адам?Не е ли така просто защото хорарта писали библията за разлика от съвременния човек са считали жената за по низша от мъжа?
10)Защо в библията никъде не се споменават динозаврите?Защо Ной не ги е качил в ковчега?Всъщтност как Ной е успял да събере огромното многообразие от животински видове в този малък ковчег(по два представителя от всеки).А дори и да ги е сместил някъде как ковчега въобще е плавал с тази маса на борда?А и едва ли дървото е достатъчно здрав материал за да издържи подобна тежест?
11)Защо си мислите че еволюцията учи на атеизъм?В моя учебник по биология за 10 клас нито думичка не се споменаваше за атеизъм просто бяха изложени черно на бяло фактите в природата .Чели ли сте въобще учебника си по биология за 10 ти клас ?Ако не съветвам ви да го прочетете.
12)Защо си мислите че има хора с достатъчно ниско iq,които да се вържат на приказките на силно религиозни пристрастни псевдоучени ?
Анонимен    14 Юни 2011 / 13:03

Noi e nosi biologichni zarodishi i e patuval s kosmicheski korab
Анонимен    23 Август 2011 / 13:45

АТЕРИСТ!
До горния коментар:За съжеление не в библията ясно е описано как Ной се бъхти ,за да строи ковчега от дърво.
Въпреки това ви поздравявам ,за чувството за хумур.

ДОБАВИ КОМЕНТАР
Заглавие:
Коментар:
Код*: Ако си човек, а не робот, въведи посочения код, за да изпратиш коментара си успешно.
ИНФОРМАЦИЯ ЗА МЕН
Име: Кръстю
Фамилия: Желязков
Пол: Мъж
Град: Варна
Възраст: 57
Дата на регистрация: 22 Октомври 2008

Аватары

Българският ПРАВОСЛАВЕН каталог в Интернет - Pravoslavieto.com Българският православен каталог в Интернет - www.Pravoslavieto.com.
Аватары